V predvianočnom období denne spracúvame obrovské množstvo zásielok. Navýšili sme kapacity, predĺžili prevádzkové hodiny nášho zákazníckeho servisu a robíme všetko pre to, aby sme všetky zásielky doručili pod stromček včas. Aké sú najčastejšie otázky, ktoré sa nás pýtate?
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/AdobeStock_296904925-1024x576.png)
Kedy bude balík doručený?
Prevažná väčšina zásielok je doručená do druhého dňa. Dobu doručenia ovplyvňuje množstvo rôznych okolností (napr. kedy odosielateľ odovzdá zásielku do prepravy, či má výdajné miesto dovolenku a iné)…
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/asdfrhhgjhgj.png)
Na sledovanie aktuálneho stavu zásielky odporúčame používať funkciu sledovanie zásielky. Do textového poľa v časti "Zadajte trasovacie číslo" stačí vpísať číslo balíka a kliknúť na tlačidlo "Hľadať".
Prečo bola zásielka presmerovaná?
Nasledujúce situácie môžu viesť k presmerovaniu zásielky:
ak má výdajné miesto dovolenku (výdajné miesto musí byť zatvorené dlhšie ako 3 pracovné dni)
výdajné miesto je zatvorená z technických dôvodov alebo z dôvodu choroby ( výdajné miesto musí byť zatvorené dlhšie ako 3 pracovné dni)
po dohode s operátorom
Štandardne zákazníkom zásielky nepresmerovávame. Práve preto, že sa tým môže predĺžiť doba doručenia až o niekoľko pracovných dní. Zásielka sa v takomto prípade vracia späť na depo, kde dochádza k opätovnému preštítkovaniu. Až potom je doručovaná na alternatívnu cieľovú lokalitu.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/fdhjsdfgshvvvgj.png)
Očakávate zásielku z e-shopu Temu?
Doručovanie týchto zásielok má špecifický postup. Viac informácií nájdete v tomto článku.
Ako poslať balík cez Packetu?
Posielanie s Packetou je rýchle, jednoduché a bez zbytočného papierovania. Zásielku vytvoríte v našej appke. Po vyplnení potrebných informácií si vyberiete, či si želáte poslať balík cez Z-BOX alebo prostredníctvom kamenného výdajného miesta. Celý postup nájdete v článku „Ako poslať balík cez Packetu„.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/10/zabal.jpg)
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/10/klikni-1.jpg)
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/10/posli-1.jpg)
Čo sa stane, ak je vybraný Z-BOX plný?
V takom prípade sa vykoná opakovaný pokus o doručenie. Ak ani ten nie je úspešný, obdržíte výzvu na výber preferovaného výdajné miesto. Nasledujúci pracovný deň naň zásielku doručíme.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/Packeta_vydajne_miesto_Vianoce.png)
Avšak ak možnosť výberu náhradného výdajného miesta nevyužije, zásielka bude automaticky presmerovaná na najbližšie vhodné výdajné miesto v blízkosti pôvodného Z-BOXu.
Čo ak ma kuriér nezastihne doma?
V deň doručovania vašej zásielky dostanete e-mail a SMS o presnom čase príchodu kuriéra. Náš prepracovaný systém v podobe live-tracking vám umožní sledovať na online mape pohyb zásielky v reálnom čase. Ľahko tak zistíte, koľko času vám ostáva do príchodu kuriéra a kde sa kuriér so zásielkou nachádza posledných 60 minút pred jej doručením.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/Packeta_kuirer_dorucenie_na_adresu.png)
Akonáhle kuriér dorazí na uvedenú adresu, bude vás telefonicky kontaktovať. Pokiaľ na adrese v tom čase nebudete, môžete sa s ním dohodnúť na uložení balíka na najbližšom výdajnom mieste s voľnou kapacitou. Na ňom si zásielku budete môcť vyzdvihnúť ešte v ten istý deň.
Ak vám doručenie na výdajné miesto nevyhovuje, alebo sa s vami kuriér nebude vedieť telefonicky spojiť, zásielku sa pokúsi doručiť nasledujúci pracovný deň. V prípade, že sa vám kuriér pri druhom pokuse o doručenie nedovolá, balík pošleme späť odosielateľovi.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/324019Vianoce_Packeta_kurier_dodavka_dorucenie_na_adresu-1024x576.jpg)
Čo ak je na zásielke uvedená chybná adresa?
Pokiaľ náš systém vyhodnotí adresu ako nesprávnu alebo nepresnú, mali by ste od nás dostať e-mail s výzvou na opravu adresy, aby sme mohli balík úspešne doručiť.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/packeta_dorucenie_na_adresu.png)
Oprava adresy je riešená prostredníctvom nášho widgetu, v ktorom stačí presunúť špendlík na mape, kam máme zásielku doručiť. Náš kuriér následne dostane novú adresu pre doručenie a môže smelo vyraziť na cestu! Viac informácií nájdete v tomto článku.