Blog

V Rumunsku bude Black Friday už 12. novembra

27. 10. 2021, 14:35

Black Friday v preklade “Čierny piatok” alebo „Deň najväčších zliav v roku“ je pravdepodobne najočakávanejšou každoročnou udalosťou v Rumunsku. Už jedenástny rok tak môžu milovníci nakupovania v tejto krajine získať vytúžené produkty za výrazne znížené ceny v porovnaní s inými obdobiami roka.

V uplynulých rokoch sa stalo v Rumunsku zvykom zahájiť Black Friday skôr ako je oficiálny termín v iných krajinách (posledný piatok v mesiaci). Ani teraz tomu nebude inak. Tohtoročný rumunský Black Friday sa bude konať už 12.novembra. 

Využite rumunský Black Friday naplno

Ak chcete úspešne využiť potenciál, ktorý vám rumunský trh počas Black Friday ponúka, je najvyšší čas začať s prípravami. Maximalizujte svoj predaj plánovaním. Naplánujte si výber produktov, marketingové kampane, pripravte svoje weby na zvýšený nápor, zabezpečte zásoby a rýchlu expedíciu objednávok.

Tipy, ako pripraviť e-shop na Black Friday

  • Výber produktov – Vyjednávajte s dodávateľmi. Vyberte produtky, ktoré budú určené na kampaň Black Friday a zvoľte výšku zliav daných produktov.
  • Vytvorte špeciálnu stránku (landing page)Pripravte landing page zameranú výhradne na Black Friday kampaň. Katalóg s kompletnými informáciami o zľavnených produktoch na nej nesmie chýbať.
  • Zásobujte sa a zabezpečte logistiku – Pripravte si plán s odhadovanými množstvami zľavnených produktov a prispôsobte tomu ich dostatočné zásoby v sklade aj logistické riešenia. Vaši zákazníci iste ocenia okamžitú dostupnosť produktov a rýchlu expedíciu.
  • Ponúknite rôzne spôsoby doručenia – Dajte svojim zákazníkom na výber z rôznych spôsobov doručenia. Pre rýchle dodanie zásielok zvoľte spoľahlivú prepravnú spoločnosť, napríklad Packetu. Vašim zákazníkom v Rumunsku doručí zásielky priamo na adresu, na výdajné miesta ako aj do samoobslužných boxov. Zistiť viac
  • Posilnite zákaznícky servis – Nákupný proces nemusí vždy prebiehať hladko. Takisto ani odoslaním tovaru zákazníkovi ešte nič nekončí. Stále treba počítať s prípadnými reklamáciami alebo vrátením tovaru. Preto nezabudnite posilniť personálom váš zákaznícky servis, aby ste prípadné komplikácie hravo vyriešili.
  • Optimalizujte rýchlosť načítania stránkyUistite sa, že je váš e-shop pripravený na zvýšenú návštevnosť
  • Nastavte zobrazenie web stránokRok 2020 priniesol mierny percentuálny nárast nákupov uskutočnených z mobilných telefónov na 65,6 %, zatiaľ čo nákupy realizované cez počítač klesli na 34,4 %. Preto nastavte zobrazenie web stránok tak, aby sa na mobilných zariadeniach a na tabletoch zobrazovali rovnako ako na počítači.
  • Zosúlaďte si stratégie – Marketingovú stratégiu pre sociálne média, e-mailovú stratégiu a celkovú online komunikáciu prispôsobte stratégie predaja.
  • Analyzujte konkurenciu – Skontrolujte svoje pozície vo vyhľadávačoch a pozrite sa aj na svojich konkurentov.

Aký bol Black Friday v Rumunsku v roku 2020?

Podľa predstaviteľov eMAG-u (najväčší marketplace v Rumunsku) prekonal rok 2020 všetky doterajšie rekordy, ktoré od spustenia konceptu Black Friday v Rumunsku zaznamenali.

Za jediný deň zaznamenal eMAG 12,4 miliónovú návštevnosť (o 1,6 milióna viac ako v roku 2019), hodnota objednaných produktov bola 585,7 milióna lei (ekvivalent 120 miliónov eur), čo je o 17 % viac ako v roku 2019.

Najpredávanejšie kategórie produktov Black Friday 2020 na eMag-u:

  • Bytové doplnky – 271 000 predaných produktov
  • Osobná hygiena – 197 000 predaných produktov
  • Spotrebiče – 106 000 predaných produktov
  • Hračky – 90 000 predaných produktov
  • Televízory- 66 000 predaných produktov
  • Nápoje a kávy – 66 000 predaných produktov
  • Chladničky – 35 000 predaných produktov
Zdroj GPeC https://www.gpec.ro/blog/raport-gpec-e-commerce-romania-2020-cumparaturi-online-de-56-miliarde-de-euro-in-crestere-cu-30-fata-de-2019

Zdieľať:

Rubriky