Časté otázky
a odpovede
-
Cez službu Medzi nami je možné podať dva typy zásielok.
Štandardná zásielka:
Maximálna váha 5 kg
Maximálna dĺžka jednej strany 50 cm
Súčet dĺžky, šírky a výšky zásielky nesmie presiahnuť 120 cm. (výška, šírka, hĺbka)
Nadrozmerná zásielka:
Maximálna váha 5 - 10 kg
Maximálna dĺžka jednej strany 120 cm
Súčet dĺžky, šírky a výšky zásielky nesmie presiahnuť 150 cm. (výška, šírka, hĺbka)
Minimálny rozmer zásielky je 10 cm x 7 cm x 1 cm.
Nie, ak ich rozmery nie sú väčšie ako 10×7×1 cm.
Pokiaľ bude zásielka menšia, väčšia alebo ťažšia ako stanovujú naše limity, bude vrátená späť na podacie miesto, a to bez nároku na vrátenie peňazí za dopravu. Dostanete od nás informačný e-mail a SMS, aby ste si zásielku vyzdvihli.
Všetko, čo spĺňa parametre a obchodné podmienky. Bežne je to napríklad oblečenie, detský tovar, hračky, knihy, učebnice a skriptá, drobná elektronika (mobilné telefóny, powerbanky, notebooky, GoPro kamery, drony, drobné príslušenstvo a pod.), zberateľské a fanúšikovské produkty (figúrky, kartičky, merchandising, mince a pod.), papierenský tovar, médiá (hry, filmy, hudba na CD, DVD a pod.), herné príslušenstvo, menšie športové vybavenie a podobne.
Veľké, objemné alebo ťažké zásielky (nábytok, pneumatiky, chladničky, TV a pod.), tekutiny (pracie gély, čistiace prostriedky, alkohol, zaváraniny a pod.), veľmi krehký a citlivý tovar (porcelán, sklo, krištáľ, diagnostické prístroje a pod.), nebezpečný či nelegálny tovar (drogy, výbušniny, horľaviny a pod.). Kompletný zoznam tovaru vylúčených z prepravy nájdete v našich obchodných podmienkach.
Áno.
Až 80% zásielok dorazí už do druhého dňa. Dobu doručenia negarantujeme, ale urobíme maximum pre to, aby sme vašu zásielku doručili čo najskôr.
V súčasnej dobe možno posielať tiež do Českej republiky a Maďarska. Cena za doručenie na výdajné miesta v Česku a Maďarsku sa pohybuje od 3,90 EUR, pri doručení na adresu potom zaplatíte +3,00 EUR. Cena dobierky a poistenia je totožná ako pri zasielaní na Slovensku.
Zoznam našich podacích miest nájdete na našom webe. Stačí medzi filtrami zakliknúť políčko podacie miesta a vyhľadať to, ktoré máte najbližšie. Až 100% našich výdajných miest slúži aj ako miesta podacie.
Áno. Akonáhle oznámite obsluhe na podacom mieste heslo, dôjde k jej fyzickému prijatiu (zmení sa stav zásielky v mobilnej aplikácii) a zároveň vám odošleme doklad o prijatí zásielky v elektronickej podobe na vami uvedený e-mail.
Vôbec nič sa nedeje. Pokiaľ máte zásielku zaplatenú, ale nezanesiete ju na podacie miesto, zásielka sa po 5 dňoch automaticky sama stornuje. Platba sa vám následne vráti späť na váš účet (obvykle do 2 pracovných dní).
Nie je. Táto podmienka platí len pre zásielky s tovarom 18+.
Princíp celej služby #MedziNami je práve v tom, že maximum úkonov vykonávame mimo podacie miesta. Vďaka tomu sa potom na podacích a výdajných miestach netvoria dlhé rady, čo oceníme my všetci.
Pri doručení na výdajné miesto na Slovensku zaplatíte za zásielku 3,30 EUR a pri doručení na adresu ešte +2,50 EUR.
Za dobierku zaplatíte 1,30 EUR a táto suma sa pripočíta k finálnej cene za doručenie. Maximálna výška dobierky je 200 EUR. Priamo do aplikácie potom napíšete vaše číslo účtu, na ktoré vám do 10 pracovných dní od vyzdvihnutia zásielky príjemcom príde čiastka za dobierku.
Od 2,52 EUR za zásielku v hodnote od 15 EUR do 20 EUR a 0,02 EUR za každých začatých 5 EUR zadanej hodnoty. Príklad: Uvediete hodnotu zásielky 40 EUR a za poistenie zaplatíte +2,60 EUR k cene za doručenie.
Žiadne. Aplikácia vám vždy ukáže cenu, ktorá je finálna a túto sumu potvrdzujete v poslednom kroku zadávania zásielky.
Áno. Potvrdenie vám zobrazí priamo aplikácia a zároveň vám odošleme doklad o zaplatení v elektronickej podobe na vami uvedený e-mail.
-
Až 80% zásielok dorazí už do druhého dňa. Dobu doručenia negarantujeme, ale urobíme maximum pre to, aby sme vašu zásielku doručili čo najskôr.
Áno, pohyb zásielky môžete sledovať v mobilnej aplikácii alebo online na tomto odkaze: https://tracking.packeta.com/sk/tracking/search.
Výdajné miesta
Na výdajných miestach je štandardná úložná doba 7 dní a predĺženie je možné o 7+7 dní (teda celkom o maximálne 21 dní).
Z-BOX
Na vyzdvihnutie máte 2 kalendárne dni. Predĺženie je možné maximálne o 1 deň na celkové 3 kalendárne dni.Úložnú dobu môžete zásielke predĺžiť na webe tu, v mobilnej aplikácii Packeta alebo prostredníctvom nášho zákazníckeho servisu.
V prípade, že si zásielku nestihnete vyzdvihnúť, bude automaticky poslaná späť odosielateľovi ako tzv. „vratka“ a odosielateľ vám ju musí následne poslať znovu.
Počas vianočnej sezóny môže byť úložná lehota zásielky a možnosť jej predĺženia dočasne skrátená.
Zákazníkom posielame notifikácie, a to hneď po prijatí informácie od e-shopu, po prijatí zásielky do prepravy, o pohybe na depe, doručení na výdajné miesto a pod. Zákazníci od nás obdržia trasovacie číslo zásielky, pomocou ktorého môžu jej pohyb sledovať na tomto odkaze: https://tracking.packeta.com/sk/tracking/search.
O doručení zásielky informujeme zákazníka prostredníctvom e-mailu, SMS a notifikácie v mobilnej aplikácii. Taktiež odosielateľ zásielky od nás obdrží informáciu o úspešnom doručení zásielky.
Zásielku odosielanú cez službu Medzi nami uhradíte priamo v mobilnej aplikácii Packeta. Prípadnú dobierku za zásielku možno uhradiť taktiež vopred v aplikácii (potrebné v prípade vyzdvihnutia cez Z-BOX), prípadne v hotovosti či kartou na výdajnom mieste alebo u kuriéra.
-
Stačí mať iba stiahnutú aplikáciu Packeta a kreditnú/debetnú kartu.
V AppStore alebo v Google Play.
Nemusí, aplikácia je potrebná iba pre odosielateľa. Ak však príjemca aplikáciu nainštalovanú má, bude mať o zásielke lepší prehľad.
Tieto údaje slúžia ako dôležitý komunikačný a indetifikačný kanál. Na e-mail vám budeme zasielať všetky doklady (o prijatí zásielky, o zaplatení a pod.), telefónne číslo je zasa dôležité pre spárovanie účtu s mobilnou aplikáciou.
Nie, počas zadávania zásielky do aplikácie musíte byť pripojený na internet. Nezáleží pritom, či prostredníctvom mobilných dát, alebo Wi-Fi.
Iný variant platby (prevodom na účet alebo v hotovosti, či kartou na podacom mieste), bohužiaľ, nie je možný.
Samozrejme. Táto služba je zastrešená spoločnosťou Packeta a našou bankou - vaše dáta sú tak plne a anonymne chránené.
-
Akonáhle náš vodič doručí vašu zásielku do Z-BOXu, dostanete od nás informačný e-mail a SMS správu.
V tejto chvíli môžete zásielku vyzdvihnúť.
Čo na vyzdvihnutie zásielky potrebujete?
• mobilnú aplikáciu Packeta
• zapnutý Bluetooth a lokalizačné služby (GPS)
• uhradenú dobierku vopred pomocou mobilnej aplikácie Packeta
Následne otvorte mobilnú aplikáciu Packeta, ktorá sa sama automaticky spáruje so Z-BOXom pomocou Bluetooth a nasmeruje vás ďalšími krokmi. Potom už stačí len otvoriť príslušnú schránku Z-BOXu s vašou zásielkou.
Na vyzdvihnutie zásielky v Z-BOXe máte 3 dni od doručenia zásielky, následne sa zásielka vracia späť odosielateľovi. 24 hodín pred vrátením obdržíte SMS o poslednej šanci na vyzdvihnutie. Prosíme, aby ste si zásielky vyzdvihli čo možno najskôr a uvoľnili tak schránky pre ďalších záujemcov.
Schránky Z-BOXov sú rozdelené na 3 kategórie (S, M, L) podľa ich rozmerov. Na našich depách prechádzajú zásielky kontrolou a meraním a v prípade, že sa vaša zásielka do Z-BOXu nezmestí, automaticky ju presmerujeme na najbližšie dostupné výdajné miesto v okolí vami zvoleného Z-BOXu.
• 45 x 8 x 61 cm (S)
• 45 x 17 x 61 cm (M)
• 45 x 36 x 61 cm (L)
Samozrejme, pohyb zásielky môžete sledovať v mobilnej aplikácii Packeta alebo na našom webe v časti Sledovať zásielku. V informačnom e-maile vás však budeme priebežne informovať o ceste zásielky, takže orientačný čas doručenia do Z-BOXu budete vedieť vopred.
Vaša schránka sa otvorí len vo vašej prítomnosti, a to len počas vyzdvihnutia zásielky pomocou mobilnej aplikácie Packeta. Z-BOX používa pre komunikáciu bezpečné šifrovanie, ktoré vie čítať len našu mobilnú aplikáciu. Vaše dáta aj zásielky sú tak v bezpečí.
-
Napríklad strata zásielky, jej zničenie, poškodenie či úbytok obsahu.
Kontaktujte nás, prosím, cez webový formulár.
Kontaktovať nás môžete prostredníctvom webového formulára.
Výdajné a podacie miesta sú len zmluvným partnerom. IT systém, ktorý majú k dispozícii, neumožňuje príjem reklamácií. Je to z toho dôvodu, aby sme maximum úkonov vykonávali mimo výdajné a podacie miesta a nevytvárali tak zbytočne dlhé rady.
Nie, práve naopak. Ak by ste prevzali zásielku, ktorá je poškodená, roztrhaná alebo znehodnotená, a následne chceli uplatniť reklamáciu, nemohli by sme vám vyhovieť, pretože by nebolo možné dokázať, že k poškodeniu došlo počas prepravy. Príjemca si preto musí zásielku počas výdaja prezrieť a ak je jej obal poškodený, môže zásielku vrátiť späť obsluhe výdajného miesta, ktorá ju odovzdá nám.
Vtedy, keď je zničený obsah zásielky, ale jej obal nejaví známky poškodenia. Toto je známka toho, že tovar nebol správne zabalený.
Každá zásielka musí byť zabalená tak, aby jej obal a výplň zásielky poskytovali dostatočnú ochranu prepravovanému tovaru. Tu nájdete návod, ako zásielku dobre zabaliť. Počas dopravy na zásielku pôsobí mnoho tlakov (napríklad v plne naloženom aute pri jazde po rozbitej ceste), ktoré možno súhrnne prirovnať aj k pádu zásielky na zem z výšky 1 metra. Obal i výplň zásielky tak musia tovar ochrániť aj v tomto prípade, keďže nie je možné tieto tlaky 100% eliminovať.
Do momentu odovzdania zásielky príjemcovi na výdajnom mieste patrí zásielka odosielateľovi. To znamená, že vo väčšine prípadov podáva reklamáciu práve odosielateľ. V našom reklamačnom formulári na tomto odkaze nájdete formulár tak pre odosielateľa ako aj pre príjemcu. Ak si nie ste istý, kto má reklamáciu riešiť, dohodnite sa s odosielateľom, kto reklamáciu podá.
30 dní od potvrdenia prijatia požiadavky.
V prípade straty či kompletného zničenia zásielky počas prepravy, je odosielateľovi vyplatená finančná čiastka, ktorá zodpovedá jej hodnote. Každá zásielka je pri zadávaní do systému automaticky ohodnotená na 15 EUR, ale je možné nastaviť aj hodnotu vyššiu, a to až do výšky 200 EUR.
V prípade poškodenia obsahu zásielky počas prepravy, je zahájený reklamačný proces, ktorý skúma, z akého dôvodu k poškodeniu došlo. Skúma sa predovšetkým kvalita obalového a výplňového materiálu. V prípade oprávnenej reklamácie je potom opäť vyplatená suma zodpovedajúca hodnote zásielky.
V prípade úbytku obsahu zásielky bude záležitosť odovzdaná do rúk Polície SR. Packeta je v takom prípade pripravená poskytnúť plnú súčinnosť, vrátane poskytnutia záznamov kamerového systému. V prípade preukázania, že k úbytku došlo počas prepravy, bude odosielateľovi vyplatená suma zodpovedajúca hodnote zásielky a táto suma bude následne spoločne s ďalšími nákladmi vymáhaná po páchateľovi.