Otázky
a odpovede
Prehľad najčastejších otázok a odpovedí na ne na jednom mieste.
/f/107914/463x347/bd7a4ab953/question.png)
-
-
S Packetou môžete využiť viac ako 12 000 výdajných miest, posielať zásielky do 34 krajín po celom svete a osloviť tak až vyše 300 miliónov potenciálnych zákazníkov. Zároveň máte možnosť posielať svoje zásielky priamo na adresy zákazníkov, a to pomocou našich externých prepravcov. Viac informácií o konkrétnych prepravcoch a cenách služieb nájdete na tomto odkaze.
Na Slovensku zásielky doručíme vašim zákazníkom na výdajné miesto, priamo na adresu so službou Packeta domov alebo do samoobslužného výdajného miesta Z-BOXu.
-
Áno! V rámci služby Packeta domov doručujeme zásielky aj priamo na adresy zákazníkov. Naši kuriéri im prinesú zásielku až do rúk, a to na akúkoľvek adresu na Slovensku. Službu Packeta domov zabezpečujeme vlastnými prepravnými kapacitami. Okrem toho poskytuje Packeta aj doručenie na adresu v zahraničí vďaka externým partnerským prepravcom. Nedoručujeme iba na ostrovné územia krajín (napr. Kanárske ostrovy, Madeira, Malta a pod.). Viac informácií nájdete na našej webovej stránke alebo sa v prípade akýchkoľvek dotazov obráťte na náš zákaznícky servis na tel. čísle +421 221 201 135.
-
Packeta disponuje veľkým množstvom vlastných prepravných síl. Navyše spolupracujeme s niekoľkými externými dopravcami, vďaka ktorým doručujeme zásielky do viac ako 32 krajín sveta. Podrobnosti o prepravcoch pre jednotlivé krajiny nájdete na tomto odkaze.
-
Áno, môžete. Ak máte schválenú registráciu, môžete odosielať zásielky nielen v rámci Slovenska, ale aj do zahraničia. Zásielky je možné zasielať do 32 krajín sveta vrátane Ruska, Spojených arabských emirátov alebo všetkých štátov USA. Dôležité je skontrolovať podmienky prepravy zahraničných partnerov, ktoré nájdete na našom webe. Odporúčame tiež nastaviť si odber noviniek, aby ste boli vždy a včas informovaní o akýchkoľvek zmenách prepravy či už na Slovensku, alebo v zahraničí.
-
Packeta je jedným z najvýhodnejších spôsobov dopravy na Slovensku aj v zahraničí. Celý náš Cenník si môžete pozrieť na tomto odkaze.
-
-
-
Vďaka Packete získate jedným napojením prístup ku všetkým našim službám, vrátane možnosti doručovania do 34 krajín sveta. Vaši zákazníci navyše získajú možnosť rýchleho a komfortného spôsobu doručenia tovaru, pretože disponujeme širokou sieťou výdajných miest, ktorých máme už viac ako 12000 - z toho vyše 1500 len na Slovensku. Okrem toho môžete využiť aj našu službu Paketa domov, vďaka ktorej doručíme tovar až priamo do rúk zákazníkov alebo doručovanie do samoobslužných výdajných miest, tzv. Z-BOXov.
-
Packeta je ten najlacnejší spôsob dopravy na výdajné miesta. Celý náš cenník si môžete pozrieť v dokumente pod odkazom.
-
Začať využívať naše služby je veľmi jednoduché a doslova len na pár kliknutí. Nemusíte s nami uzatvárať písomnú zmluvu, stačí sa len zaregistrovať a vyplniť krátky formulár na našej webovej stránke.
-
Postup je veľmi jednoduchý a rýchly. Stačí v priebehu pár minút vyplniť náš Registračný formulár. Následne, prosím, počkajte na schválenie vašej registrácie, ktorá prebehne štandardne do 3 pracovných dní. Vo chvíli, keď bude registrácia schválená, dostanete potvrdzujúci e-mail, na základe ktorého môžete začať podávať zásielky a naplno využívať naše služby.
-
Registrácia je úplne zadarmo.
-
Registrácia je rýchla. Stačí vyplniť náš Registračný formulár na našej webovej stránke. Potom už stačí len počkať na schválenie vášho účtu, ktorý trvá spravidla 3 pracovné dni. Po schválení registrácie vám príde potvrdzujúci e-mail.
-
Registráciu schvaľujeme spravidla do 3 pracovných dní od vyplnenia potrebných údajov. Po obdržaní potvrdzujúceho e-mailu, môžete začať odosielať zásielky a využívať naše služby v plnom rozsahu. V prípade dodatočných otázok, vás bude kontaktovať naše obchodné oddelenie.
-
Systém Packety sme schopní napojiť na 97% e-shopových riešení, používaných či už na Slovensku alebo v Českej republike. Pokiaľ máte vašu webovú stránku vytvorenú na mieru, neváhajte sa na nás obrátiť na adrese technicka.podpora@packeta.sk a určite nájdeme spoločné riešenie.
-
Packeta Slovakia s.r.o. je na území Slovenskej republiky poskytovateľom poštových služieb a plní tak úlohu prostredníka medzi e-shopom a adresátom pri výbere dobierky. Dobierky sú následne hradené na váš účet výlučne bankovým prevodom, takže sa nejedná o evidované tržby.
-
-
-
Po prihlásení do svojho účtu nájdete vľavo hore záložku Podať zásielku, kde následne vyplníte potrebné údaje o zásielke (číslo objednávky, meno a priezvisko príjemcu, e-mail, telefón, hodnotu, výdajné miesto, svoj obchod). Všetko následne potvrdíte súhlasom s VOP a kliknutím na tlačidlo Podať zásielku.
Ďalšími spôsobmi sú tzv. hromadný import zásielok, ktorý nájdete tiež v Klientskej sekcii, alebo aj podanie cez API. Bližšie informácie o podaní cez API žiadajte u svojho obchodného zástupcu, alebo na adrese technicka.podpora@packeta.sk.
-
Produkt vložte ideálne do krabice z tvrdého kartónu zodpovedajúcej rozmerom tovaru a zalepte tak, aby sa zásielka nemohla otvoriť. Je potrebné mať vždy jednu zásielku v jednom homogénnom balíku, nie viac. Nezabudnite v balíku vyplniť prázdny priestor, aby sa obsah po ceste nepoškodil. Odporúčame preto myslieť aj na deformačné zóny. Následne je potrebné zásielku už len správne označiť prepravným štítkom – a to je všetko! Podrobnejší návod na správne balenie zásielky nájdete v našom Desatoro bezpečnej prepravy zásielok.
-
Stačí vytlačiť štítok, ktorý sa vám vygeneruje v Klientskej sekcii a nalepiť ho na zásielku (v prípade, že budete zásielku prelepovať lepiacou páskou, pamätajte na to, že nesmie prekrývať čiarový kód). Dajte pozor, aby na obale zásielky bol vždy iba jeden kvalitne nalepený štítok. Ku každej zásielke využite prosím vždy nový, nanovo vygenerovaný štítok.
-
Štítok je vygenerovaný automaticky po zadaní zásielky do nášho systému. Potom už stačí štítok iba vytlačiť v záložke Podané zásielky a nalepiť ho na obal zásielky. Podrobné pravidlá pre označovanie zásielok nájdete na tomto odkaze.
-
Áno, všetky vaše zásielky môžu byť doručené na ktorékoľvek naše výdajné miesto ako na Slovensku, tak aj v zahraničí. Aktuálny zoznam nájdete na našom webe.
-
Zásielku môžete podať na našich výdajných miestach, ktoré väčšinou slúžia aj ako miesta podacie alebo tiež na našich podacích depách, prípadne si u svojho obchodného zástupcu môžete dohodnúť zvoz zásielok priamo od vás. Zvoz ponúkame pri minimálnom odvoze 12 zásielok denne. Kontakt na svojho obchodného zástupcu nájdete vo svojej Klientskej sekcii v záložke Klientská podpora.
-
Takmer všetky naše výdajné miesta fungujú zároveň aj ako podacie miesto. To, či vaše vybrané výdajné miesto slúži aj ako podacie, zistíte na našich webových stránkach v sekcii Výdajné a podacie miesta. Vo filtri odporúčame zvoliť „Podacie miesta“, prípadne v detaile každého výdajného miesta nájdete informáciu, či funguje aj ako podacie.
-
Zvoz spravidla ponúkame e-shopom, ktoré zasielajú viac ako 12 zásielok denne. Pre viac informácií sa obráťte na adresu obchod@packeta.sk alebo kontaktujte svojho obchodného zástupcu. Kontakt na neho nájdete vo svojej Klientskej sekcii v záložke Klientská podpora.
-
Štandardne ponúkame fakturáciu v týždennom intervale so zápočtom oproti vybraným dobierkam. Dobierky sú podľa VOP hradené do 10 pracovných dní po doručení zásielky na bankový účet zadaný vo vašej Klientskej sekcii. V prípade záujmu o doplňujúce informácie nás kontaktujte na adrese fakturacia@packeta.sk.
-
-
-
Výdajné miesto je naša partnerská kamenná prevádzka, ktorá slúži okrem predaja rozličného tovaru na výdaj a príjem zásielok. Pri výbere výdajných miest dbáme o to, aby bolo splnených hneď niekoľko podmienok, vďaka ktorým môže byť vyzdvihnutie zásielok pre vášho zákazníka čo najpríjemnejšie. Naša vlastná sieť zahŕňa momentálne viac ako 12000 výdajných miest vo väčšine krajín Európy, z ktorých viac ako 1500 máme len na Slovensku. Vďaka strategickým partnerom vám tiež môžeme dopriať širokú ponuku ďalších vyše 92000+ externých výdajných miest v zahraničí.
-
Podacie miesto je výdajné miesto, ktoré slúži na príjem zásielok. Takmer všetky naše výdajné miesta fungujú zároveň aj ako podacie miesto. Na našej webovej stránke vám odporúčame skontrolovať, či je vaša vybraná pobočka zároveň podacím miestom
-
Otváraciu dobu výdajných/podacích miest si nastavuje každý prevádzkovateľ individuálne. Občas sa stáva, že sa otváracia doba pobočky ako takej líši od prevádzky nášho výdajného miesta (napr. z prevádzkových alebo kapacitných dôvodov). Preto odporúčame vždy skontrolovať informácie o výdajných miestach na našom webe.
-
Depá sú veľké priemyselné priestory, do ktorých privážame zásielky z podacích miest. Následne ich triedime a ďalej posielame na určené výdajné miesta alebo na adresu.
-
Aktuálnu otváraciu dobu všetkých našich dep pre podanie zásielok nájdete na tomto odkaze.
-
-
-
Štandardné zásielky by mali spĺňať nasledovné parametre:
1. Maximálna hmotnosť zásielky: 5 kg
2. Maximálny rozmer jednej strany zásielky: 70 cm
3. Maximálny súčet rozmerov všetkých troch strán (výška, šírka, hĺbka) zásielky: 120 cm (napr. zásielka s rozmermi 50×40×30 cm)
4. Minimálne rozmery zásielky: 10×7×1 cm
-
Nadrozmerné zásielky sú také, ktoré majú maximálny rozmer jednej strany zásielky od 70 cm do 120 cm, alebo maximálny súčet rozmerov všetkých troch strán od 120 cm do 150 cm, či váhu od 5,1 do 10 kg.
-
Maximálne rozmery zásielok delíme podľa typu služieb. Pre e-shopy je limit najdlhšia strana 70 cm a súčet všetkých troch strán štandardnej zásielky nesmie presiahnuť 120 cm. Nadrozmerná zásielka má maximálny súčet strán 150 cm a jedna strana nesmie byť dlhšia ako 120 cm.
Pre službu Medzi Nami, ktorá je určená fyzickým osobám, je maximálny rozmer jednej strany 50 cm a súčet všetkých troch strán maximálne 120 cm.
-
Štandardné zásielky majú maximálnu hmotnosť 5 kg a nadrozmerné 10 kg.
-
Všetky ceny našich služieb, vrátane nadrozmerných zásielok, nájdete na našich webových stránkach (podľa destinácie, kam chcete zásielku poslať a pod.), alebo priamo v Kompletnom cenníku našich služieb.
-
-
-
Pohyb vašej zásielky môžete sledovať na našej webovej stránke. Stačí zadať trasovacie číslo v tvare Z 123 4567 890 a všetky informácie o vašej zásielke máte pred sebou. Ďalej môžete sledovať zásielku aj priamo z Klientskej sekcie v záložke Podané zásielky. V prípade, že viac ako 24 hodín nenastal žiadny pohyb vašej zásielky, neváhajte nás kontaktovať na tel. čísle +421 221 201 135.
-
Packeta spolupracuje s niekoľkými externými dopravcami a zároveň disponuje vlastnou prepravnou kapacitou. Zásielky medzi dopravcov rozdeľujeme podľa mnohých parametrov, napríklad rýchlosti, výhodnosti prepravy do danej cieľovej destinácie či spôsobe doručenia. Je teda možné, že vašu zásielku do zahraničia doručí ktorýkoľvek z našich prepravcov. Po celú dobu prepravy však zodpovednosť za vašu zásielku spadá pod nás.
-
Zákazník je o svojich zásielkach pravidelne informovaný prostredníctvom e-mailu, SMS a prostredníctvom našej mobilnej aplikácie Packeta. Úplne prvú informáciu o zásielke (s trasovacím číslom) zákazník obdrží prostredníctvom e-mailu, a to vo chvíli, keď zadáte údaje o zásielke do nášho systému. Následne zákazníkovi pošleme e-mail a/alebo SMS s heslom pre vyzdvihnutie vo chvíli, keď je zásielka pripravená na výdajnom mieste. Celý priebeh doručovania možno sledovať aj v aplikácii Packeta, ktorá zároveň zasiela notifikácie o zmenách počas celej doby. Príjemcovi zasielame tiež upozornenie v prípade, že sa blíži koniec úložnej doby jeho zásielky.
V prípade doručenia do zahraničia je komunikácia so zákazníkom plne v kompetencii daného prepravcu. Váš zákazník teda získa už spomínaný e-mail s trasovacím číslom zásielky a ďalšie notifikácie o doručení a stave zásielky obdrží podľa nastavených procesov daného kuriéra.
-
Zásielky sú na Slovensku z 98% doručované už v nasledujúci pracovný deň od odovzdania. Môže sa stať, že sa dodacia lehota o jeden deň pretiahne, a to z toho dôvodu, že bola podaná na naše podacie miesto až po odchode vodiča. Pokiaľ chcete mať istotu, že vaša zásielka bude odoslaná v ten istý deň, v ktorý ju podáte, informujte sa u obsluhy podacieho miesta, v akej hodine zvykne vodič zvážať zásielky. Prípadne odporúčame podaj zásielky priamo na našom expedičním depe, kde je navyše podanie zásielky pre e-shopy lacnejšie. Pri zásielkach do susedných krajín sa doručovacia lehota predlžuje v rámci vzdialenosti cieľovej destinácie.
-
Zásielka môže byť uložená na výdajnom mieste najdlhšie 21 kalendárnych dní. Táto lehota môže byť pred Vianocami skrátená.
-
Štandardná úložná doba je stanovená na 7 kalendárnych dní s možnosťou predĺženia o ďalších 14 dní. Maximálna úložná doba zásielky je teda 21 dní. Úložnú dobu má možnosť predĺžiť ako odosielateľ, tak aj príjemca či už na našej webovej stránke, alebo v mobilnej aplikácii Packeta. V prípade, že by vám táto možnosť nevyhovovala, kontaktujte našu zákaznícku linku na tel. čísle +421 221 201 135.
-
Áno, aj táto služba je voliteľná pri zadávaní zásielky. Postačí pri podávaní zásielky do nášho systému kliknúť na tlačidlo Plánovaný výdaj a zadať termín, kedy má byť zásielka pripravená na vyzdvihnutie.
-
Na výdajnom mieste si môže zásielku vyzdvihnúť príjemca alebo osoba, ktorej bolo príjemcom zverené heslo na výdaj zásielky.
-
Áno, aj túto službu ponúkame. Pri zadávaní zásielky do systému stačí kliknúť na tlačidlo Overiť vek pri prevzatí, čo znamená, že pri výdaji zásielky bude overený vek príjemcu priamo na výdajnom mieste.
-
Áno, zásielka je štandardne poistená do výšky udávanej hodnoty. Maximálna výška hodnoty je 700 EUR. Výška poistenia sa u každého dopravcu, či spôsobe doručenia líši. Konkrétne informácie nájdete na našich webových stránkach.
-
Dobierka je vždy vyplatená na váš zvolený bankový účet do 10 pracovných dní odo dňa vybratia dobierky od príjemcu zásielky. Pokiaľ by dobierka do tejto doby nebola uhradená na váš bankový účet, obráťte sa na naše fakturačné oddelenie na adrese fakturacia@packeta.sk.
-
Pri zvolení služby expresného/večerného doručenia je zásielka doručovaná v ten istý deň vo večerných hodinách medzi 18:00 – 22: 00 hod. Viac informácií o večernom doručení nájdete tu.
-
-
-
V tomto prípade je potrebné skontrolovať kontaktné údaje príjemcu danej zásielky, ideálne v podaných zásielkach v Klientskej sekcii alebo kontaktovať náš zákaznícky servis (na tel. čísle +421 221 201 135), ktorý s vami skontroluje kontaktné údaje zákazníka a prípadne znovu odošle informačný e-mail či SMS s heslom.
-
Cez Packetu nemožno odosielateľ tovar typu:
Veľké, objemné alebo ťažké zásielky (nábytok, pneumatiky, chladničky, TV a pod.)
Tekutiny (pracie gély, čistiace prostriedky, alkohol, zaváraniny a pod.)
Veľmi krehký a citlivý tovar (porcelán, sklo, krištáľ, diagnostické prístroje a pod.)
Nebezpečný či nelegálny tovar (drogy, výbušniny, horľaviny a pod.)
Kompletný zoznam vylúčeného tovaru z prepravy nájdete v našich Obchodných podmienkach (viď. odstavec 4.2.)
-
Podanie reklamácie je možné prostredníctvom webového formulára na odkaze www.packeta.sk/reklamacie (možnosť prekliku priamo z Klientskej sekcie – záložka Klientská podpora).
-
Ide o stav zásielky, ktorý smeruje späť k odosielateľovi. Najčastejšie sa jedná o zásielku, ktorú si príjemca nevyzdvihne či odmietne jej prevzatie, alebo ide o spätné zásielky (reklamačný asistent). Vrátenie zásielok sa riadi nastavením vášho účtu (buď na zadané výdajné miesto pre vratky/na podacie depo, alebo prostredníctvom zvozu, pokiaľ ho máte zaistený). Výdajné miesto pre vratky si môžete upraviť v Klientskej sekcii v časti Fakturačná adresa.
-
Akonáhle uplynie lehota na vyzdvihnutie zásielky (štandardná úložná doba je 7 kalendárnych dní, ktorá sa však môže líšiť v závislosti od sezóny), automaticky je zásielka systémovo zmenená na tzv. vratku. V rámci štandardného procesu doručovania je smerovaná podľa nastavenia vášho účtu. V prípade, že si vratky vyzdvihnete na výdajnom mieste alebo na depe, budete o doručení a možnostiach vyzdvihnutia informovaní prostredníctvom e-mailu. Toto upozornenie si nastavte v Klientskej sekcii v časti Fakturačná adresa.
-
Pokiaľ máte objednaný zvoz zásielok a kuriér nedorazí v čase dohodnutého zvozu, s najväčšou pravdepodobnosťou nastala nejaká komplikácia na trase kuriéra. V prípade akýchkoľvek problémov so zvozom neváhajte kontaktovať náš zákaznícky servis na čísle +421 221 201 135 a náš kolega vám s radosťou zistí dôvod oneskorenia zvozu a spoločne zaistí nápravu tejto situácie. Prípadne nás môžete kontaktovať aj na e-mailovej adrese info@packeta.sk.
-
Pokiaľ je vaše obľúbené podacie miesto zatvorené, odporúčame využiť iné, ktoré sa nachádza v jeho okolí. Zoznam podacích miest nájdete na našej webovej stránke, prípadne je možné zásielky podávať aj na našich depách. Zoznam dep spolu s otváracami hodinami zas nájdete na tomto odkaze. V prípade akýchkoľvek problémov s podacími miestami nám dajte vedieť na čísle +421 221 201 135. Naši kolegovia zo zákazníckeho servisu vám radi pomôžu.
-
Pri výdaji zásielky odporúčame zákazníkom zásielku skontrolovať a v prípade viditeľného poškodenia odmietnuť jej prevzatie. Samotnú reklamáciu je nutné zadať prostredníctvom webového formulára na odkaze www.packeta.sk/reklamacie (možnosť prekliku priamo z Klientskej sekcie – záložka Klientská podpora).
-
Všetky svoje faktúry si môžete stiahnuť vo svojej Klientskej sekcii.V prípade, že evidujete nezrovnalosti alebo máte doplňujúce otázky k fakturácii, obráťte sa na naše fakturačné oddelenie na e-mailovej adrese fakturacia@packeta.sk. Radi vám pomôžu.
-
V prípade, že nastal akýkoľvek problém s Klientskou sekciou, počkajte 5 minút a potom znova načítajte webovú stránku alebo sa znova prihláste. Odporúčame použiť webový prehliadač Google Chrome alebo Mozilla Firefox. Ak ani toto nepomôže, ozvite sa nám na tel. čísle +421 221 201 135 a váš problém vám pomôžeme vyriešiť.
Pokiaľ ste zabudli heslo pre prihlásenie, odporúčame kliknúť vpravo hore na tlačidlo Podanie zásielok a pokračovať cez voľbu „Zabudol som heslo“. Na váš registračný e-mail následne prídu nové prihlasovacie údaje.
-
Ak ste zadali zlé výdajné miesto a zásielku ste ešte neodovzdali nášmu vodičovi alebo neodniesli na naše podacie miesto, odporúčame chybné dáta stornovať a podať zásielku znovu so správnym výdajným miestom. V Klientskej sekcii vykonáte storno zásielky v zozname podaných zásielok, kedy sa zmení stav zásielky z „Očakávame dodanie obchodom“ na stav „Zásielka bola stornovaná“.
-
Ak ste zabudli heslo pre prihlásenie do Klientskej sekcie, odporúčame použiť na webovej stránke vpravo hore tlačidlo na Podanie zásielok a pokračovať cez voľbu "Zabudol som heslo". Na Váš registračný e-mail prídu nové prihlasovacie údaje.
-
Kliknite vpravo dole na nášho chatbota a opýtajte sa ho, rád vám ihneď poradí.
-