Hospodárske výsledky Packety za rok 2023 potvrdili, že jej tržby aj obľuba medzi zákazníkmi medziročne kontinuálne rastú. Vlaňajšie tržby vo výške 67,28 mil. eur predstavujú 15 % nárast oproti roku predtým. Štatistiky tiež ukazujú, že doručovanie inam ako na domácu adresu (do Z-BOXov alebo na výdajné miesta) si dnes vyberá až 57 % zákazníkov. Už pred tohtoročným nákupným ošiaľom Black Friday a vianočnou sezónou preto Packeta zvýši počet svojich výdajných miest a Z-BOXov na 3 500. V porovnaní s inými hráčmi na trhu to predstavuje až 9-krát väčšiu kapacitu výdajných boxov pre zásielky z e-shopov. S masívnou expanziou Z-BOXov zároveň prebieha aj inštalácia klávesníc pre ešte jednoduchší výber zásielky aj bez mobilného telefónu. Packeta vďaka tomu chce byť dostupná pre každého a na každom rohu.
Spokojnosť s doručením znamená spokojnosť s e-shopom
„Pri výbere prepravcu by sa e-shopy mali sústrediť na perfektnú zákaznícku skúsenosť, ale tiež na spoľahlivosť logistického partnera, ktorý zvládne doručiť všetky ich zásielky aj v tom najhektickejšom období pred Vianocami. V Packete sme sa rozhodli pre razantné navýšenie kapacity našej siete práve preto, že v tejto sezóne očakávame ďalší nárast počtu zásielok oproti vlaňajšku. V najsilnejšom dni pred Vianocami 2023 sme spracovali až 390-tisíc zásielok za 24 hodín, čím sme prekonali vlaňajší rekord o takmer 40 %. Podobný rast očakávame aj v tomto roku,“ približuje výkonný riaditeľ Packety Alexander Jančo stratégiu, ktorou sa líder v logistike pripravuje na sezónu.
Kapacita siete vs. počet výdajných boxov. Čo je dôležitejšie?
Jančo zároveň vymenúva ďalšie výhody, ktoré môžu e-shopy v predvianočnej sezóne významne podržať: „V porovnaní s minulým rokom sme počet našich Z-BOXov zvýšili o viac než 700. Okrem toho sa zároveň podarilo zdvojnásobiť ich kapacitu, keďže inštalujeme čoraz väčší počet stĺpcov a schránok. Chceme tak pokryť rýchlo rastúci dopyt po tomto type doručovania. Packeta svoje výdajné boxy nezdieľa s inými prepravcami, naši partneri si tak môžu byť istí, že ich zásielky zákazníkom doručíme spoľahlivo aj v období, keď je včasné doručenie obzvlášť dôležité. Zároveň som rád, že sa aj počas sezóny môžeme oprieť o kvalitnú sieť našich výdajných miest, ktorých máme najviac na Slovensku. Tieto miesta majú rokmi vyladené procesy a počas sezóny sú schopné ešte navýšiť kapacitu a v priebehu pár sekúnd obslúžiť každého, kto si nechá zásielku doručiť do svojej obľúbenej prevádzky blízko práce či domu,“ dopĺňa Jančo.
Packeta výdajné miesta motivuje vyššou odmenou v sezóne ale tiež pravidelným hodnotením, výberom a oceňovaním tých najlepších. Každý kvartál zostavuje rebríček TOP 3 výdajných miest v každom kraji podľa viacerých kvalitatívnych aj kvantitatívnych parametrov. Zákazníci tak môžu vidieť, či ich obľúbené výdajné miesto patrí medzi TOP 3 výdajné miesta vďaka nálepke na prevádzke s týmto ocenením.
Packeta na každom rohu a pre každého
Zákazníci Packety si rýchlo obľúbili aj možnosť vyzdvihnúť si zásielku bez použitia svojho smartfónu a aplikácie, len zadaním 6-miestneho číselného kódu z e-mailu alebo SMS na nových klávesniciach. Ich inštalácia prebieha od leta 2024 a do konca roka budú na všetkých Z-BOXoch. Vo widgete, na webe alebo v mobilnej aplikácii Packeta si však zákazníci môžu na mape všetkých výdajných miest a Z-BOXov vyfiltrovať tie Z-BOXy, ktoré klávesnicu majú už teraz.
„Navýšenie počtu lokalít pre výdajné miesta a Z-BOXy a inštalácia klávesníc odráža náš silný prozákaznícky prístup. Chceme, aby Packeta bola ,na každom rohu‘ a výber zásielky bol pre zákazníkov čo najpohodlnejší,“ hovorí riaditeľ Alexander Jančo.