
Prinášame vám prehľad zmien vo Všeobecných obchodných podmienkach (VOP) a Obchodných podmienkach služby Medzi Nami (OP), ktoré vstupujú do platnosti od 1. 11. 2025. Zmeny upravujú a dopĺňajú vybrané časti existujúcich dokumentov, aby lepšie odrážali aktuálne procesy a služby Packety.
Nižšie nájdete zhrnutie najdôležitejších úprav:
Všeobecné obchodné podmienky
- doplnenie podmienok kedy môže byť do užívateľského účtu doplnený ďalší podnikateľský subjekt s vlastným IČO = Tretia strana (ďalšia fakturačná adresa)
- prevzatie zásielky Packetou musí byť potvrdené na Dodacom liste
- zásielka sa považuje za podanú až potvrdením prevzatia (zmenou stavu zásielky) v Informačnom systéme Packety – odosielateľ je povinný podanie zásielky skontrolovať
- úprava úložnej lehoty, Z-POINT – spravidla do 5 kalendárnych dní od uloženia, s možnosťou predĺženia, Z-BOX – úložná lehota oznámená v notifikácii, pričom u jednotlivých Z-BOXov sa môže líšiť, v období od 1.10. do 31.1. má Packeta právo úložnú lehotu skrátiť o čom odosielateľa vopred informuje (napr. na Blogu Packety)
- zástupca Príjemcu sa pri preberaní zásielky na Z-POINTe a u kuriéra musí vždy preukázať heslom, ktoré zašleme Príjemcovi v notifikácii, ak ide o zásielku so službou 18+ zástupca okrem hesla vždy predloží aj doklad totožnosti (pre overenie plnoletosti)
- doplnenie podmienok náhradného doručenia zásielky, kedy Príjemca v čase jej doručovania nemal k určenej adrese zabezpečený voľný a bezpečný prístup
- úprava podmienok nakladania so zásielkou, ak Príjemca v čase doručovania na určenú adresu nebol zastihnutý
- nové Pravidlá konverzie mien
Obchodné podmienky služby Medzi Nami
- doplnenie nových pojmov – súvisí s novými pravidlami konverzie mien v kap. 9
- úprava úložnej lehoty, Z-POINT – spravidla do 5 kalendárnych dní od uloženia, s možnosťou predĺženia, Z-BOX – úložná lehota oznámená v notifikácii, pričom u jednotlivých Z-BOXov sa môže líšiť, v období od 1.10. do 31.1. má Packeta právo úložnú lehotu skrátiť o čom odosielateľa vopred informuje (napr. na Blogu Packety)
- zástupca Príjemcu sa pri preberaní zásielky na Z-POINTe a u kuriéra musí vždy preukázať heslom, ktoré zašleme Príjemcovi v notifikácii, ak ide o zásielku so službou 18+ zástupca okrem hesla vždy predloží aj doklad totožnosti (pre overenie plnoletosti)
- doplnenie podmienok náhradného doručenia zásielky, kedy Príjemca v čase jej doručovania nemal k určenej adrese zabezpečený voľný a bezpečný prístup
- úprava podmienok nakladania so zásielkou, ak Príjemca v čase doručovania na určenú adresu nebol zastihnutý
- aktualizácia Pravidiel pre konverziu meny – kap. 9
V súvislosti s aktualizáciou pravidiel pre konverziu meny sme upravili aj Cenník doručovania.