Dostali ste tovar, ktorý nenaplnil vaše očakávania alebo vám jednoducho len nesadol? Potrebovali by ste ho vrátiť internetovému obchodu? Alebo ste e-shop a zaujíma vás možnosť spätnej logistiky, ktorú by ste chceli ponúknuť svojim zákazníkom? Jedno je isté – vrátenie zásielky je Packetu hračka. Ponúkame niekoľko spôsobov, ako zásielku poslať späť.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/Packeta_vratenie_balikov-1024x576.jpg)
Dostali ste zásielku podanú cez appku?
Poslal vám odosielateľ tovar prostredníctvom našej mobilnej aplikácie Packeta? V takom prípade mu môžete zásielku jednoducho a rýchlo vrátiť späť pomocou našej appky. Stačí postupovať rovnako ako pri bežnom posielaní zásielky.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/11/rezrezhtbhh.png)
Tip: Ak vám príde balík na kamenné výdajné miesto, môžete ho skontrolovať priamo na mieste. Ak so zásielkou nebude niečo v poriadku, môžete jej prevzatie odmietnuť. Výdajné miesto ho vráti späť odosielateľovi. Je však potrebné tak urobiť skôr, ako opustíte výdajné miesto.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/Ako_vratit_tovar_spat_e-shopu_s_Packetou_1-1024x576.jpg)
Zásielky posielate ako e-shop
Spätná zásielka alias "vratka"
Tento spôsob spätnej logistiky uprednostňujú najmä menšie e-shopy. V klientskej sekcii si vytvoríte unikátny kód. Potom je už len na vás, či budete chcieť tento kód poskytnúť aj svojim zákazníkom.
Ako sa vytvárajú kódy?
V sekcii Informácie o užívateľovi kliknite na políčko „Spravovať kódy pre spätné zasielky„. Tam si jednoducho vygenerujete kód na vrátenie vášho tovaru.
Čo ak je zásielka v zahraničí?
Vratkový kód sa môže použiť aj na zásielky, ktoré sa k vám vracajú zo zahraničia. Stačí zásielku priniesť na jedno z našich výdajných miest v krajine, v ktorej sa zákazník nachádza. Kód spätnej zásielky je možné využiť vo všetkých krajinách, s ktorými Packeta spolupracuje.
Zákazník pošle zásielku poštou alebo iným miestnym prepravcom na adresu Packety. Je potrebné, aby zákazník do adresy uviedol vami zaslaný identifikátor.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/11/ezgif.com-crop-1.gif)
POZOR! Spätnú logistiku je možné využiť len pre zásielky, ktoré boli pôvodne doručené zákazníkovi prostredníctvom Packety.
Reklamačný asistent
V tomto prípade ide o štítok na spätné odosielanie, ktorý si môžete v klientskej sekcii sami vytvoriť. Opakované použitie nie je možné, pre každú vratnú zásielku musí byť vytvorený jeden konkrétny reklamačný asistent.
Ako sa vytvárajú kódy?
V klientskej sekcii otvoríte záložku „Podať reklamačného asistenta“ a vyplníte požadované informácie. Prosíme, venujte pozornosť vyplneniu pôvodného čísla objednávky, ktoré vám následne pomôže pri identifikácii zásielky.
Ako môže zákazník vrátiť zásielku?
Po podaní v systéme môžete zákazníkovi poslať štítok na spätné odosielanie v elektronickej podobe, ktorý si ho vytlačí a nalepí na zásielku. Zákazník ju následne jednoducho odovzdá na ktoromkoľvek z našich výdajných miest (na Slovensku, v Česku, Maďarsku, či Rumunsku).
Ak zákazníkovi pošlete štítok elektronicky, ale on nemá možnosť si ho vytlačiť, stačí ak, poskytne obsluhe výdajného miesta trasovacie číslo, ktoré je uvedené na štítku. Obsluha následne štítok vytlačí a nalepí na zásielku.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2023/12/Packeta_vratenie_zasielky-1024x576.jpg)