Blog

Priama tlač štítkov skvalitní a zrýchli spracovanie zásielok

5. 5. 2021, 14:51

Vážení partneri,

ako iste viete, neustále kladieme dôraz na poskytovanie čo najrýchlejších a najkvalitnejších služieb doručovania. Preto sa snažíme čo najviac zefektívňovať aj naše procesy, od ktorých je kvalita a rýchlosť doručenia závislá. Jedným z takýchto procesov, ktorý sme úspešne zaviedli už v minulosti, je aj priama tlač štítkov. Pokiaľ s nami odosielate zásielky v rámci rôznych služieb a dopravcov, je práve priama tlač štítkov to, čo nielenže skvalitní, ale predovšetkým urýchli spracovanie zásielok.

Ak ju ešte nevyužívate, radi by sme vám predstavili všetky benefity, ktoré môžete priamou tlačou získať. Využitím priamej tlače spoločnými silami:

  • Znižujeme riziko chýb z preštítkovania – priamy štítok je zo systému cieľového dopravcu a je vytvorený v súlade s jeho pravidlami (dopravca ho akceptuje, nemusíme už nič dopĺňať ani meniť)
  • Zjednodušujeme a urýchľujeme spracovanie zásielok – nevyžaduje už naše dodatočné zásahy, ktoré proces zbytočne zdržujú (napr. ručné preštítkovanie každej zásielky) a zásielka tak môže putovať ihneď do prepravy
  • Zrýchľujeme proces doručenia tovaru priamo k zákazníkom
  • Máme istotu, že štítok má uvedenú správnu adresu, čím znižujeme objem vratiek – väčšina dopravcov validuje obec, PSČ až ulicu, čo v konečnom dôsledku znamená znížený objem vratiek
  • Vieme, že sú uvedené všetky povinné parametre dopravcu – externí dopravcovia majú vlastné povinné údaje, ktoré my v systéme nemáme jednotne nastavené pre všetkých (napr. zadanie hmotnosti v gramoch, rozmery zásielky v centimetroch, cena prepravovaného tovaru atď.)
  • Získavame okamžitý prístup k informáciám o zásielke – od začiatku máme k dispozícii trasovacie číslo zásielky a rôzne iné údaje od dopravcu, s ktorými môžeme následne pracova
Prečo je priama tlač štítkov výhodná pre obe strany?

Veríme, že zabezpečenie plynulého spracovania a doručovania zásielok je nielen našou najväčšou prioritou, ale aj prioritou vás – našich partnerov. Sme si totiž istí, že rovnako ako nám, aj vám záleží na pozitívnych skúsenostiach zákazníkov. Poďte preto spolu s nami tlačiť priame štítky, aby sme mohli ešte viac urýchliť proces doručenia a priviesť tak zákazníkov ešte k väčšej spokojnosti. Pretože online nakupovanie a služby doručovania idú ruka v ruke ako nerozlučná dvojica.

Priama tlač adresných štítkov je navyše veľmi jednoduchá. Nemusíte si ju implementovať, je našim interným riešením, ktoré vám poskytujeme úplne zadarmo. Môžete si ju kedykoľvek nastaviť vo svojej Klientskej sekcii alebo v API, čo určite hravo zvládnete. Pomôžu vám k tomu aj naše Pravidlá označovania zásielok štítkami, kde nájdete informácie o tom, ako priame štítky tlačiť, čo musia obsahovať, kde ich správne umiestniť alebo naopak, ako by označovanie zásielok štítkami vyzerať nemalo.

Ak priamu tlač štítkov využívate len na časť objemov vami podávaných zásielok, rozšírte ju na všetky zásielky a my ich tak budeme môcť doručovať k vašim zákazníkom oveľa rýchlejšie. Podmienkou tlače priamych štítkov je iba používanie správneho formátu štítkov vo veľkosti A6 alebo A4 (v Klientskej sekcii nájdete ako 1/4 A4, tlač na A4, 4ks/strana a 1/4 A4, priama tlač, 1ks/strana) a uvádzanie hmotnosti zásielky, bez ktorej sa priamy štítok nevytlačí.

Radi by sme tiež upozornili, že jediný štítok, ktorý sa nedá priamo tlačiť je štítok na dopravcu CZ Doručenie na adresu HD (ID 106). Pre zvyšok je potrebné namiesto pôvodnej funkcie pre tlač štítkov packetLabelPDF() využívať funkciu packetCourierNumber() a packetCourierLabelPDF().

Ako si overíte, či ste vytlačili priamy štítok dopravcu alebo nie?

Vzhľad štítku je u každého dopravcu odlišný. Ako teda zistíte, či ste vytlačili ten správny?

Ak ste uviedli hmotnosť zásielky a nastavili správny formát tlače, Informačný systém vygeneruje štítok správne. Priamy štítok dopravcu bude obsahovať logo Zásielkovne, ale aj logo, príp. skrátený názov externého dopravcu + jeho trasovacie číslo.

ZVÝŠTE POZORNOSŤ, ak Informačný systém vygeneruje štítok s označením „Packeta.com“, môže to byť signál, že niečo nie je v poriadku! Ide o štítok Zásielkovne, na ktorom sa nachádza len trasovacie číslo Zásielkovne začínajúce písmenom „Z“. Tento štítok môže byť vytlačený len v prípade, ak ste:

  • použili funkcionalitu priamej tlače štítkov, ale dopravca zatiaľ priamu tlač štítkov nepodporuje
  • použili funkcionalitu priamej tlače štítkov, ale pri tlači nastala chyba na našej strane.
Priamy štítok dopravcu
Štítok Zásielkovne

V prípade, že by ste potrebovali poradiť s nastavením priamej tlače štítkov cez API, je vám plne k dispozícii aj naše technické oddelenie, ktoré vám pomôže na adrese technicka.podpora@zasielkovna.sk. Ak by ste mali problém s priamou tlačou štítkov cez vašu Klientskú sekciu, je vám k dispozícii náš Zákaznícky servis na e-mailovej adrese info@zasielkovna.sk alebo na tel. čísle +421 221 201 135.

Vaša Zásielkovňa


Zdieľať:

Rubriky