Súčasťou našej práce je pravidelná komunikácia so zákazníkmi, ale tiež s našimi partnermi a klientmi. Vďaka tomu získavame neustálu spätnú väzbu na naše služby, a tak máme prehľad o všetkom, čo našich zákazníkov alebo partnerov trápi, prípadne to, kde najviac tápajú a potrebujú od nás poradiť.
Jednou z takýchto tém je aj správne balenie zásielok. Práve preto vám prinášame krátky návod, ktorý vám napomôže v jednotlivých krokoch balenia vašej zásielky. Verte nám, nie je na tom nič zložité – skúste si iba predstaviť, ako taká cesta zásielky vyzerá a podľa toho pripravte aj svoju zásielku.
Prípadne sa nechajte inšpirovať našim návodom, aby ste svoju zásielku zabalili rýchlo a správne. Potom ju stačí už iba podať na niektorom našom výdajnom mieste alebo priniesť na naše depo.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/navod_na_spravne_baleni_SK-1024x261.png)
1. Používajte kvalitný obalový materiál
Ideálnym obalom je tvrdý a dostatočne pevný kartón alebo kartónová krabica. Zvláštnu pozornosť venujte nepriepustnosti a odolnosti obalového materiálu. Vlhkosť či opotrebenie obalového materiálu môže zásadne ovplyvniť jeho schopnosť chrániť obsah zásielky.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/1-1.png)
2. Použite vhodnú veľkosť krabice
Obal zásielky by mal vždy zodpovedať tomu, čo je vnútri. Obsah zásielky by mal byť fixovaný a nemal by sa v prepravnom obale voľne pohybovať, ale ani vyčnievať von.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/2-1-300x234.png)
3. Vyplňte voľný priestor fixačným materiálom
Voľné miesto vnútri zásielky vyplňte ľubovoľným mäkkým materiálom, napr. novinami, roztrhaným kartónom alebo vzduchovými vankúšikmi. Prepravovaný obsah musí byť fixovaný, tovar by sa nemal v prepravnom obale voľne pohybovať.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/3-1.png)
4. Chráňte produkty a citlivé časti produktov
Obsah zásielky umiestnite najlepšie doprostred, aby sa eliminovala možnosť poškodenia. Zaistite tiež ochranu citlivým častiam produktov (napr. uzávery proti otvoreniu).
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/4-1.png)
5. Oddeľte jednotlivé produkty
Pokiaľ posielate viac produktov v jednej zásielke, odporúčame ich oddeliť napr. kartónom, aby sa minimalizovalo riziko vzájomného poškodenia.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/5-1-300x188.png)
6. Vytvorte na všetkých stranách deformačné zóny
Vnútri zásielky odporúčame dodržiavať deformačné zóny, a to minimálne 3 cm na každej strane. Deformačnou zónou rozumieme priestor medzi obalom zásielky a samotným tovarom, ktorý by mal byť vyplnený vhodným materiálom (napr. polystyrénom), aby zabránil jeho deformácii.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/6-1-300x193.png)
7. Poriadne krabicu zalepte
Zásielku zalepte tak, aby z nej nič nemohlo vypadnúť. Najlepším spôsobom je lepenie do kríža. V prípade potreby prelepte zásielku aj na rizikových miestach (napr. spoje na hranách).
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/7-1.png)
8. Každú krabicu označte prepravným štítkom
Na každej zásielke musí byť nalepený prepravný štítok – jasne viditeľný a nepoškodený. Odporúčame ho lepiť až úplne na koniec, aby lepiaca páska neprekryla čiarový kód.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/8.png)
9. Zásielka musí byť pevná, kompaktná a homogénna
Vyhnite sa nevhodnému baleniu. Zásielka musí byť pevná a tvoriť jeden celok (nemôžu to byť napr. dve krabice zlepené páskou). Neprepravujeme nehomogénne zásielky.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/9.png)
10. Prispôsobte zásielku hromadnej preprave
Vaše zásielky by mali byť za všetkých okolností dostatočne pripravené a zabezpečené na hromadnú prepravu a stohovanie zásielok – to znamená, že unesú až 8-násobok svojej váhy.
![](https://blog.zasielkovna.sk/wp-content/uploads/2020/11/10.png)
Viete, že sme cestu zásielky natočili aj na video?
Staňte sa na chvíľu očami jednej zo zásielok a pozrite sa, ako prebieha rozvoz aj triedenie zásielok na našich depách. Dozviete sa, ako taká bežná cesta zásielky vyzerá a čo všetko stretne pri ceste do rúk zákazníka.